Aktuální vydání magazínu Forbes

Parfumerie Fann lákají na nový beauty atelier, přibude k němu i butik La Prairie

Pošli to dál

Dříve se tu scházela odborná veřejnost, aby společně řešila palčivé problémy ekonomiky a věštila, jak bude vypadat její budoucnost. Teď se zde budou scházet lidé, aby ovlivnili, jak budou v budoucnosti sami vypadat. A vonět.

Řeč je totiž o nových prostorách české rodinné značky parfumerií Fann, která na pražském Jungmannově náměstí, v místech bývalého coworkingu Era svět Poštovní spořitelny, otevřela minulý týden novou pobočku, jež v sobě snoubí prodejnu a na české poměry netradičně i beauty atelier. A co víc, na jaře k ní přibude i v Evropě ojedinělý butik luxusní značky La Prairie.

„Jde o kombinaci dvou světů,“ začíná beauty atelier parfumerie Fann popisovat výkonný ředitel firmy Radek Voňavka s tím, že je atypicky rozdělen do dvou pater.

Beauty atelier parfumerie Fann se nachází ve druhém patře nové prodejny na pražském Jungmannově náměstí.

„V prvním patře jsou klasické parfémy a dekorativní kosmetika, tedy to, na co jsou naši zákazníci odevšud zvyklí. Horní patro, kde je intimnější atmosféra, má 200 metrů čtverečních a je věnováno čistě péči o pleť,“ popisuje základní rozdělení nového prostoru.

Fann Beauty Atelier má svým designem, komplexem zákaznických služeb, včetně VIP salonku, séra připraveného na míru nebo speciálních přístrojů na analýzu pleti, a s novými řadami zejména přírodních produktů pečující kosmetiky ambice přilákat nové zákazníky.

Čtěte také: Parfémy 1-0-1. Jak si správně vybrat vůni do práce a na společenské akce

„Celým konceptem chceme oslovit i jinou klientelu, než která k nám běžně chodí. Například přívlastky pečujících produktů jako bio, vegan, cruelty free apod. ocení zejména mladší klientela,“ věří zkušený manažer, který Fann z pozice výkonného ředitele vede už 12 let.

Výkonný ředitel parfumerie Fann Radek Voňavka.

Parfumerie Fann má v Česku bohatou historii. Brněnskou značku už před 27 lety založili manželé Anna a Jaroslav Kokolusovi a od té doby se rozrostla do společnosti se 400milionovými ročními tržbami, která má se 40 současnými pobočkami největší kamennou síť v Česku.

A Fann má na cestě k oslovení více zákazníků v kapse i již zmiňované lákadlo. Už mnoho let je totiž blízkým partnerem a úzce spolupracuje se světoznámou kosmetickou značkou La Prairie. Praha se tak stane jediným evropským městem, kde bude mít tato švýcarská firma, jejíž produkty s oblibou používají celebrity jako Madonna nebo Angelina Jolie, svůj butik. Od roku 2015 sice měla dokonce třípatrový butik v Paříži, letos jej ale relativně v tichosti uzavřela.

„Jsme opravdu rádi, že do toho s námi šli, a je to pro nás obrovská pocta, protože La Prairie je v podstatě nejlepší značka péče o pleť na světě,“ potvrzuje pro Forbes Voňavka s tím, že obě pobočky budou hned vedle sebe na Jungmannově náměstí, a i když ponesou svůj vlastní design, počítají s čilou spoluprací. „Budeme si vzájemně posílat zákazníky,“ říká k tomu.

Nová vlajková loď parfumerie Fann na pražském Jungmannově náměstí. V jejím sousedství v březnu vznikne jediný evropský butik La Prairie. Foto: Jan Strouhal

Pobočky Fannu se nacházejí po celé zemi většinou v obchodních centrech a najdete v nich běžné značky jako Chanel, Dior, Versace, Moschino nebo Salvatore Ferragamo. „Naším typickým zákazníkem je žena 40+,“ přibližuje Voňavka věkovou strukturu klientů.

Nový koncept v centru Prahy má právě tohle změnit. „Chceme klientelu omladit, chtěli bychom se dostat někam k 30+,“ říká a hned nato vyjmenovává novinky na dnes oblíbené přírodní bázi, které v beauty atelieru najdete. Je jich 16 a mezi nimi jsou značky Nuori, Dr. Barbara Sturm, Lebon nebo Alfresco, který používá třeba filmový James Bond.

„Jde o 300 let starou značku přírodního repelentu odpuzujícího hmyz, který si oblíbili maskéři filmových hvězd. Herci jej pak často používají i po natáčení, takže tato značka má reklamu zadarmo,“ usmívá se Voňavka nad povedeným marketingem a hned zmiňuje i speciální československou řadu o šesti kosmetických značkách s názvem Made in Czechoslovakia.

Novinky najdou zákazníci v rámci kamenných prodejen jen v novém ateliéru, k dostání ale budou i přes e-shop. Web je zatím pro Fann okrajová záležitost, počítá ale s posílením jeho významu. A to i přes to, že po nástupu nejvýraznějšího internetového prodejce Notino Michala Zámce a dalších je dnes trh velmi přesycený a není neobvyklé, že někteří prodejci často pouštějí do oběhu i nekvalitní parfémy z šedého trhu, kterým se cenově těžko konkuruje.

„Chceme, aby nám on-line dělal 10 procent z obratu, v současnosti jsme na nějakých pěti procentech,“ vytyčuje si na závěr cíl Radek Voňavka.

Foto bez kreditu: parfumerie Fann

Čtěte také