skip to main content
Filantropie

Celý rok vydělává na Instagramu, jeden #dobroden to Leoš Mareš vrací

2 minuty čtení

První fotbalový brankář z Londýna, druhá cvičitelka usazená v Los Angeles, třetí moderátor z Berouna.

Leoš Mareš se čerstvě propracoval mezi tři největší Čechy na Instagramu, když předskočil dosud bronzovou modelku Karolínu Kurkovou (z Děčína).

Mareš na reklamě na Instagramu, kde propaguje různé značky, vydělává slušné peníze, ale jednou ročně naopak za svých více než 700 tisíc followerů platí on. 

Čtěte také: Budoucnost jsou stories a video, říká šéf Facebooku pro Česko

„Celý rok usiluješ o to, aby byl počet sledujících co nejvyšší, a jednou za rok za to zaplatíš ‚daň‘. Vnímám to jako daňovou povinnost v pozitivním slova smyslu,“ popisuje Mareš svou akci nazvanou DobroDen. Její podstatou je, že za každého svého followera dá jednu korunu na charitu. „Tak ta honba za co nejvyšším číslem dává smysl. Mojí myšlenkou bylo udělat sociální sítě opravdu sociální.“

Společně s manželkou Monikou, jejíž instagramový profil sleduje 278 tisíc lidí, tak letos na dobrou věc posílají téměř milion korun.

DobroDen, datovaný na 29. ledna, původně vznikl na Twitteru. Před pěti lety Mareš překročil hranici 20 tisíc followerů a vymyslel si způsob, jak to oslavit: za každého sledujícího jedna koruna na charitu.

Tweetnul o tom a překvapila ho odezva lidí, kterým se tento princip darování zalíbil. Z DobroDne se stala tradice, ke které se pokaždé přidávají tisíce lidí. A Marešem darovaná částka roste souměrně s jeho popularitou na sociálních sítích.

  • 2015: 20 222 korun
  • 2016: 112 391 korun
  • 2017: 221 000 korun
  • 2018: 482 215 korun 

Mareš loni přenesl DobroDen z Twitteru na Instagram. Zaprvé tam má více sledujících, takže je darovaná částka vyšší, zadruhé používá Instagram v Česku více lidí a zatřetí na Instagramu vydělává na reklamě, takže se hodí, že na něm i peníze daruje. 

Konkrétní účel si vybírá každý rok jiný, od velkých nadací typu Naše dítě po rodiny v nouzi. Jako inspiraci uvádí stránku Fondu dárců, která sdružuje více než 300 prověřených charitativních projektů.

Top 10 Čechů na Instagramu

1. @PetrCech 1,8 milionu

Česká fotbalová legenda, letos po 20 letech ukončí profesionální kariéru.

2. @ZuzkaLight 742 tisíc

Rodačka z Česka se proslavila vlastním cvičebním programem, který nastartovala na YouTube.

3. @LeosMares 709 tisíc

Moderátor má společně s manželkou Monikou na Instagramu téměř milion followerů.

4. @KarolinaKurkova 707 tisíc

Nejúspěšnější česká supermodelka s přezdívkou KK maká i na svém instagramovém účtu.

5. @JirkaKral 695 tisíc

Loni s kariérou youtubera sekl a věnuje se hlavně tvorbě pro Instagram.

6. @ShopaholicNicol 690 tisíc

Populární youtuberka má i slušně rozjetou moderátorskou kariéru, pro Seznam moderuje pořad V centru.

7. @BennyChristo 677 tisíc

Zpěvák, tanečník, performer, přesvědčený vegan a vrcholový zápasník jiu-jitsu, to je Ben Cristovao.

8. @SilvieMahdal_art 674 tisíc

Výtvarnice a ilustrátorka sdílí na Instagramu tipy, jak se zlepšit v realistické kresbě.

9. @Kovy_Gameball 558 tisíc 

Influencer, moderátor, cestovatel a jeden z alumni Forbes 30 pod 30 – Kovy alias Karel Kovář.

10. @AnaSulcova 545 tisíc

Jedna z nejpopulárnějších českých youtuberek současnosti. Stejně jako Kovy získala v Czech Blog Awards ocenění Videobloger(ka) roku.

(Počty followerů uvedené k 29. lednu 2019. V případě, že víte o jiném Čechovi/Češce, kteří by měli patřit do elitní desítky, dejte nám vědět.)